فرهنگی و هنری > رسانه

غولی که دنیای سرگرمی را می‌بلعد



تهران فرهنگی: نتفلیکس طی گزارشی درآمد سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۴ خود را فاش و اعلام کرد در حال حاضر به ۳۰۱.۶۳ میلیون مشترک در سراسر جهان رسیده است.

تحلیلگران تخمین زدند که این سامانه نمایش آنلاین در بازه زمانی اکتبر تا دسامبر سال گذشته میلادی در مجموع ۹.۱۸ میلیون مشترک پولی اضافه کرده و این در حالی است که در مدت مشابه در سال ۲۰۲۳ میلادی ۱۳.۱۲ میلیون مشترکی جذب کرده بود که از افزایش ۱۵.۹ درصدی مشترکان پولی این سرویس حکایت دارد.

نتفلیکس در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۴، ۵.۱ میلیون مشترک پولی اضافه کرد و به ۲۸۲.۷۲ میلیون در سراسر جهان رسید. این رقم نسبت به سال گذشته آن بیش از ۱۴ درصد رشد داشته است.

آمار مرتبط با سه ماهه چهارم ۲۰۲۴ حتی از انتظارات بالا هم بهتر بود: فصل دوم «بازی ماهی مرکب» در مسیر تبدیل شدن به یکی از پربیننده‌ترین فصل‌های سریال اصلی قرار دارد و فیلم سینمایی «چمدان» به فهرست ۱۰ فیلم برتر تاریخ نتفلیکس از لحاظ شمار بینندگان پیوست. همچنین مبارزه مایک تایسون با جیک پل به پرمخاطب ترین رویداد ورزشی تاریخ تبدیل شد.

به تفکیک منطقه، نتفلیکس می‌گوید که ۴.۸۲ میلیون مشترک در ایالات متحده و کانادا، ۵ میلیون در سراسر منطقه اروپا، خاورمیانه و آفریقا، ۴.۱۵ میلیون در آمریکای لاتین و ۴.۹۴ میلیون در قلمرو آسیا و اقیانوسیه اضافه کرده است.

در این زمینه بیشتر بخوانید:

انقلاب نتفلیکس: سرمایه‌گذاری‌های کلان و تحول بی‌سابقه در دنیای سرگرمی

همچنین درآمد عملیاتی نتفلیکس برای سه ماهه سوم سال گذشته میلادی ۲.۳ میلیارد دلار بوده است در مجموع درآمد این سامانه نمایش آنلاین در سال گذشته به ۱۰.۲۵ میلیارد دلار رسیده است.

به گزارش ورایتی، نتفلیکس با اشاره به اولویت‌های اصلی خود را برای سال ۲۰۲۵ عنوان کرده که با سریال‌ها و فیلم‌های بیشتر و رشد کسب‌وکار تبلیغاتی و ابتکارات جدید، درآمد سال ۲۰۲۵ را بین ۴۳.۵ تا ۴۴.۵ میلیارد دلار پیش‌بینی می‌کند.

در سال جدید، نتفلیکس آخرین فصل‌های «چیزهای عجیب» و «بازی مرکب» و همچنین فصل دوم سریال «ونزدی» را منتشر خواهد کرد.

نتفلیکس تنها یک سامانه نمایش آنلاین نیست بلکه یک کمپانی بزرگ تولید محتواست که با بازاریابی در مناطق مختلف جهان اقدام به سرمایه‌گذاری و ساخت سریال‌ و فیلم‌های متنوع می‌کند.

هزینه ماهانه اشتراک نتفلیکس در سه طرح مختلف پایه، استاندارد و پریمیوم به ترتیب ۳.۹۹ دلار، ۷.۹۹ دلار و ۹.۹۹ دلار است. تفاوت این طرح‌ها در کیفیت پخش به صورت اچ‌دی، فول‌اچ‌دی و یا لولترا اچ‌دی و برخی دیگر امکانات از جمله شمار کاربران همزمان است.

انتهای پیام



منبع:ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا