بازی های جدی و داستانی تاثیرگذاری زیادی دارند
ریحانه اصولی که از آذربایجان شرقی در دهمین جشنواره ملی بازیهای رایانهای شرکت کرده بود، در گفتوگو با خبرنگار مهر در معرفی تیم بازیسازی ریسا، گفت: این تیم متشکل از چهار نفر است که توانستهایم در بخش سیگپ (جایزه بخش بازیهای جدی) جشنواره ملی بازیهای رایانهای نامزد و حائز دریافت جایزه شویم.
وی بازی «مای کالرز» را به عنوان محصول این تیم معرفی کرد و ادامه داد: این بازی، یک بازی جدی با هدف آگاهیرسانی از دوره نوجوانی است. باتوجه به اینکه انسانها همزمان با بلوغ فیزیکی، بلوغ احساسی را نیز تجربه میکنند و از آنجایی که بسیاری از نوجوانان متوجه این تغییر نیستند، در این دوره افسرده شده و به انزوا میرسند. در این بازی به نوجوانان نسبت به شناخت خود و آموزش آنها تأکید شده است.
این عضو تیم بازیسازی ریسا با بیان اینکه بازیهای جدی و بازیهای داستانی میتوانند تأثیر زیادی بر افراد بگذارند، گفت: بازیهای جدی و RPG بهگونهای هستند که شخص هنگام بازی با آن ارتباط عمیقی برقرار میکند. در بازی ریسا نیز کاراکتر به گونهای طراحی شده که هر فرد هنگام بازی بتواند خود را جای کاراکتر بازی بگذارد. امیدواریم بازیهای جدی امکان پیشرفت داشته باشند. تعدادی از نوجوانان نسبت به بازی مای کالرز بازخورد خوبی داشتهاند.
اصولی با اشاره به تأثیر جشنواره ملی بازیهای رایانهای در برقراری ارتباط بازیسازان نوپا با یکدیگر اشاره کرد و گفت: در دهمین جشنواره بازیهای رایانهای توانستیم با بازیسازان قدیمی و جدید ارتباط بگیریم. برگزاری چنین جشنوارههایی باید برای بازی سازان نو پا بیشتر برگزار شود.