هنر > تئاتر

شهرداری در اجرای تعهدات خود نسبت به «تئاتر فجر» کوتاهی کرده است!



وحید لک مدیر روابط عمومی و تشریفات چهل و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر درباره وضعیت تبلیغات شهری و محیطی این دوره از جشنواره و وضعیت تعامل شهرداری تهران در این باره، به خبرنگار مهر گفت: از ۶ ماه پیش تا کنون بیش از ۲۰ جلسه را با مجموعه‌های شهرداری تهران که می‌توانند خدمات خود به جشنواره تئاتر فجر را در زمینه اطلاع‌رسانی، رفاهی و خدماتی ارائه دهند، برگزار کردیم. از ۶ ماه پیش رایزنی‌ها شامل جلسات حضوری و نامه‌نگاری با بخش‌های مختلف شهرداری اعم از شهردارها، سازمان زیباسازی، حمل و نقل و سازمان فرهنگی و هنری را نیز آغاز کردیم.

وی ادامه داد: طی رایزنی‌ها و جلساتی که داشتیم به ما اعلام شد در مدیریت جدید شهرداری تهران امور مربوط به جشنواره‌ها و فعالیت‌های هنری از طریق سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران انجام می‌شوند و حتی سازمان زیباسازی، مترو و کارشناسان سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران بر این موضوع تأکید داشتند. در جلسه آخری که با ریاست سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران داشتیم قرار شد تبلیغات محیطی جشنواره پررنگ و به صورت گسترده انجام شود. همچنین برای ایاب و ذهاب گروه‌ها اتوبوس‌هایی در اختیار جشنواره قرار گیرد و از زیرمجموعه‌های تفریحی و فرهنگی شهرداری تهران استفاده شود.

لک تأکید کرد: علیرغم اینکه مواد تبلیغاتی مورد نیاز را در اختیار شهرداری قرار داده‌ایم اما تا به امروز کلیه تعهداتی که سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران متقبل شده بود به صورت متفرقه و کمرنگ انجام شده است. در پاسخ به پیگیری‌های ما هم مدام گفته می‌شود تبلیغات گسترده به زودی شروع می‌شود.

مدیر روابط عمومی و تشریفات چهل و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با اشاره به اینکه شهرداری طی چند سال اخیر در زمینه تبلیغات تئاتر حضوری جدی نداشته است، افزود: بر همین اساس انتظار این را داشتیم که اجرای تعهدات توسط شهرداری کند پیش برود.

وی یادآور شد: نکته قابل تأمل این است که شهرداری تهران اگر فضایی را در اختیار جشنواره تئاتر فجر قرار داده طبق قرارداد مالی بوده است نظیر تماشاخانه ایران‌شهر. در بحث طراحی و تبلیغات فضای باز هم خودمان اقدام کرده‌ایم.

لک متذکر شد: معتقدم تجمع اموری که مربوط به بخش‌های دیگر شهرداری نظیر سازمان زیباسازی است در مدیریتی واحد و ذیل سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، نتیجه نداشته است.

وی ضمن اظهار امیدواری از اینکه طی روزهای باقیمانده از برگزاری جشنواره تئاتر فجر شهرداری تهران تبلیغات گسترده و دیرهنگام را انجام دهد، درباره همکاری سازمان صدا و سیما با دوره چهل و سوم جشنواره تصریح کرد: سازمان صدا و سیما در این دوره از جشنواره به شدت جدی عمل کرده و تا امروز تمام شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی در پوشش جشنواره همراه بوده‌اند. تا کنون ۱۵ شبکه و برنامه رادیویی و ۱۷ شبکه و برنامه تلویزیونی مجوز فعالیت و پوشش جشنواره را از دبیرخانه دریافت کرده‌اند که جای تشکر دارد.

مدیر روابط عمومی جشنواره چهل و سوم تئاتر فجر یادآور شد: امسال بسیاری از خبرگزاری‌ها هم بخش تصویری خود را فعال کرده‌اند و در این بخش هم جشنواره تئاتر فجر را پوشش می‌دهند که جای قدردانی دارد. در واقع خبرگزاری‌ها و سازمان صدا و سیما بار شهرداری تهران را هم به دوش گرفته‌اند.

لک در پایان سخنان خود گفت: عمده تمرکز تبلیغات ما روی مجموعه تئاتر شهر است تا هنرمندان و مخاطبان با چهره زشت فضای بیرونی مجموعه مواجه نشوند. امسال در همه بخش‌ها منسجم پیش می‌رویم و تبلیغات محیطی سالن‌ها نیز انجام شده است. تنها نکته‌ای که کند پیش می‌رود همکاری شهرداری تهران است و این اتفاق علیرغم جلسات و رایزنی‌های ۶ ماه گذشته رخ داده است.



منبع:مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا