فرهنگ و ادب > کتاب و ادبیات

ترفندهای داعش برای فروش آن‌لاین ترور به بازار نشر آمد



تهران فرهنگی: کتاب «تروریسم، پروپاگاندا، برندینگ؛ ترفندهای داعش برای فروش آن لاین ترور» نوشته آناکروگلووا به تازگی با ترجمه مهدی فروتن آغمیونی توسط انتشارات همشهری منتشر و روانه بازار نشر شده است.

شاید این روزها خبری مستقیم از گروه «دولت اسلامی عراق و شام» یا همان «داعش» در جهان نباشد، اما تفکر داعشی ادامه دارد و گاهی هم خبرهای مربوط به ترور و آدم‌کشی‌های داعشیان در خبرهای رسانه‌های جهان پوشش داده می‌شود. کتاب «تروریسم، پروپاگاندا، برندینگ» اثری پژوهشی است در این باب که چرا و چگونه این تفکر می‌تواند افراد را جذب کند. از نکته‌های ویژه این کتاب، «تبلیغات روایی» در «فصل سوم» است که به داستان‌سرایی‌ها برای فروش (معرفی، پذیراندن و پذیرش گرفتن‌) خلافت داعش می‌پردازد.

نویسنده این کتاب می گوید بسیاری از حامیان داعش و سایر گروه‌های جهادی مانند آن‌ها، تمایل دارند از نمادها و نشانه‌های دیداری بسیار بیشتر استفاده کنند و این کار در کنار محتوای پروپاگاندایی آن‌ها، نشان از تلاش آنان برای تسلط به نوعی از سواد تبلیغاتی است.

«اهمیت بازاریابی و رسانه‌های اجتماعی در تروریسم»، «شیوه‌های جذب نیرو»، «مخاطبان هدف و تکنیک‌های روانی»، «داعش به مثابه یک برند»، «استراتژی جلوگیری از ریزش نیرو»، «شباهت بین پروپاگاندا و برندینگ تجاری» و البته «راهکارهای مقابله با پروپاگاندا» ازجمله بخش های این کتاب هستند.

این کتاب با ۲۴۴ صفحه و قیمت ۲۲۵ هزار تومان عرضه شده است.



منبع:مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا