فرهنگی و هنری > رسانه

تبلیغات در شبکه کودک با کمک مجریان محبوب!


تهران فرهنگی: برنامه «سفرهای شگفت‌انگیز» به عنوان محصول تازه شبکه کودک تلویزیون، جدیدترین محتوای تبلیغاتی این شبکه است که در ساعات مختلفی روی آنتن کانال‌های پویا و نهال می‌رود.

این برنامه که به صورت نیمه‌نمایشی و با حضور مجریان محبوب این شبکه نظیر سیدحمید لاجوردی (آقای جویا) از شبکه پویا و حسین اکبری از شبکه نهال پخش می‌شود، لابه‌لای محتوای نمایشی و آموزشی، به تبلیغات مجموعه‌های مختلف تفریحی پایتخت می‌پردازد که از جمله آن‌ها می‌توان به مجموعه‌ای در برج میلاد تهران، پارکی در سعادت‌آباد تهران و پارک دیگری در منطقه گردشگری عباس‌آباد تهران اشاره کرد.

تبلیغات در شبکه کودک با کمک مجریان محبوب!

مجریان این برنامه لابه‌لای هر قسمت،  از کودکان در حال تماشای تلویزیون دعوت می‌کنند تا برای داشتن سفری شگفت‌انگیز، به این مراکز رفته و با خریداری بلیت آن‌ها از آن استفاده کنند.

«سفرهای شگفت‌انگیز» که مثل بسیاری از برنامه‌های روتین شبکه پویا در قسمت‌های ۶ دقیقه‌ای تدوین شده، با شمایل یک برنامه آموزشی به تولید رسیده و کودکان را به شماره تلفنی ارجاع می‌دهد که بر اساس جستجوی خبرنگار ایسنا، متعلق به یک هلدینگ گردشگری است که این مجموعه‌ها را در اختیار دارد و بلیت آن‌ها را در سایت می‌فروشد.

بلیت این پارک‌های موضوعی که مستقر در شهر تهران‌اند، در سایت مورد اشاره عموما بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

این برنامه که به استناد ویدیوهای ثبت‌شده در پلتفرم تلوبیون، از اواخر فروردین‌ماه روی آنتن کانال‌های شبکه کودک می‌رود، در این مدت بارها به تبلیغات برای چند مجموعه تفریحی پایتخت پرداخته است.

تبلیغات در شبکه کودک با کمک مجریان محبوب!

تبلیغات پارک‌های موضوعی مستقر در شهر تهران در حالی در آنتن سراسری کانال‌های پویا و نهال اتفاق می‌افتد که امکانات مشابه در بسیاری از شهرستان‌ها و شهرهای کوچک‌تر وجود ندارد و بسیاری از کودکان سنین پایین، برخلاف مخاطب بزرگسال، درک چندانی از بُعد مسافت و هزینه‌های سفر به پایتخت برای استفاده از این مجموعه‌ها ندارند. ضمن اینکه حضور مجریان محبوب شبکه کودک در این برنامه‌های تبلیغاتی، موجب تمایل بیشتر کودکان تهرانی و شهرستانی به حضور در این مجموعه‌ها شده است.

پیش از این نیز پخش تیزرهای تبلیغاتی اسباب‌بازی و مجلات کودکانه در این شبکه، خبرساز شده بود.

در این زمینه بخوانید:

گامی جدید برای بازگشت تبلیغات تجاری به شبکه کودک

این در حالی است که کارشناسان معتقدند کودکان به علت فقدان قدرت تمایز میان محتوای آموزشی و محتوای تبلیغاتی، اساسا هیچ‌گاه نباید در معرض تیزرهای تبلیغاتی قرار گیرند. حال روشن نیست چرا شبکه کودک که از سال ۹۸ و پس از کارزار تبلیغاتی پرسروصدای #پویا_بدون_تبلیغات از پخش آگهی‌های بازرگانی معاف شده بود، چطور به چرخه پخش تیزرهای تبلیغاتی بازگشته و آن‌ها را در قالب نمایشی و با حضور مجریان محبوب پخش می‌کند که به نظر آسیب بیشتری هم دارد.

انتهای پیام



منبع:ایسنا

دکمه بازگشت به بالا