هنر > سینمای ایران

چرا کارگردان‌های ایرانی کمتر از جلوه‌های ویژه استفاده می‌کنند؟



بنیامین حج‌فروش انیماتور جوان ایرانی که در پروژه «صلح جنگجویان: فرشتگان سقوط کرده» مسئولیت انیمیت کاراکترهایی با طراحی خاص و آناتومی پیچیده را بر عهده و در شبیه‌سازی‌های داینامیک، مدل‌سازی و تکسچر نیز مشارکت دارد، درباره چالش‌های این پروژه به خبرنگار مهر گفت: به دلیل آناتومی خاص کاراکترها، امکان استفاده از ارجاعات حرکتی وجود نداشت و انیمیشن‌ها باید با تخیل و خلاقیت خلق می‌شدند که با تعامل گروه به این مهم رسیدیم. این فرآیند، هرچند دشوار، اما تجربه‌ای ارزشمند بود چراکه هر پروژه، حتی کوچک‌ترین آنها، می‌تواند پلی برای موفقیت‌های بزرگ‌تر باشد.

وی با تاکید بر اهمیت استمرار در یک مسیر، خطاب به علاقه‌مندان این هنر بیان کرد: در واقع هر کاری که در پروژه‌های شخصی و کوچک انجام می‌دهید، پله‌ای می‌شود تا شما را به هدف‌های بزرگ‌تر نزدیک کند. این همان مسیری است که من را نیز به سمت آینده‌ای روشن سوق داد و انگیزه‌هایم به باور تبدیل شد.

این انیماتور با اشاره به فعالیت‌هایش در پروژه بین‌المللی «فرشتگان سقوط کرده» و خوش‌بینی به آینده، یادآور شد: ما هر روز می‌توانیم بهتر شویم و کارهای بزرگ‌تری خلق کنیم. این روحیه و تلاش بی وقفه است که مسیری روشن برای هر هنرمند ترسیم می‌کند.

حج‌فروش در پایان در ارزیابی انیمیشن‌ها و آثار ایرانی که از ویژوال افکت حرفه‌ای استفاده می‌کنند، گفت: به نظرم ما در شاخه‌های مختلف ساخت انیمیشن و ویژوال افکت، متخصص‌های حرفه‌ای در ایران داریم که در سطح جهانی فعالیت می‌کنند اما متاسفانه بودجه‌ای که برای ساخت فیلم‌های داخلی اختصاص داده می‌شود، سبب شده که کارگردان‌ها کمتر از جلوه‌های ویژه استفاده کنند. با این حال، فیلم‌های داخلی که از ویژوال افکت استفاده کردند، توانمندی هنرمندان ایرانی در این صنعت را به خوبی اثبات می‌کند.

بنیامین حج‌فروش انیماتور ایرانی و خالق جلوه‌های ویژه که تجربه ۱۵ ساله در صنعت انیمیشن جهانی دارد، توانسته است نام خود را در پروژه‌های بین‌المللی از جمله پروژه آمازون پرایم در فیلم Peace of Warriors :Fallen Angels مطرح کند که در حال حاضر در میان ۱۰ فیلم برتر آمازون پرایم آمریکا قرار دارد. او از کودکی با ساخت استاپ موشن‌های ساده به دنیای انیمیشن علاقه‌مند شد و این مسیر را ادامه داد.



منبع:مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا